Wednesday, February 09, 2005

Dansande

dansande.. "ÅÅ eg blir så dansande", seie mor av og te..
nej, hu blir ikkje hoppande glad og bjynne å dansa å sånn, men hu blir sur, lei og litt irritert.
Dansande e jo egentlig et heilt fantastisk bra ord og kan brukas både med og uten hjelpe verb.
Men dog også med ganske motsatt betydning.

Lure egentlig koss det er funne på, eller kem som har gitt det den negative betyningen.
Eg tror kanskje det e pga noge skikkelig konservative kristne som meinte å dansa var synd, så når dei var sure og kanskje ville sei noge stygt så sa de, ÅÅ, eg e så dansande, då kanskje fulle av synd eller noge. Eg vett ikkje eg alså, men syntes forklaringen var grei.

Kom bare øve det ein dag, nogen som har ein aen tolkning?

1 comment:

Hs said...

genialt innlegg! geinale tokling og allså...hehe!

men eg må gå...vaska kler t hemsedal. Ja, for der e jo ingen (dansande)mamma heima som kan jer d for meg!