Tuesday, July 06, 2010

Stang inn for Thor, stang ut for meg

Det er en stor norsk dag, Thor har atter vunnet en etapper i Tour de France med mesterskapstrøya og Tina har fortsatt gultrøyen i U6 cycletour. Bare for å få det på plass med en gang.

Det har vært en ambivalent dag for meg. Kroppen begynner endelig å fungere og med gultrøyen i laget trengte jeg denne formen i dag for å svare på bruddforsøk og kjøring fra de andre lagene. Beina var som sagt på plass, hodet hang også med, men hellet uteble. Første uhell skjedde allerede 2. runde, da kjede kilte seg og og jeg dermed ikke kunne trø.. Litt teit giring av meg, men dog.. Jeg fikk hjelp og kom meg kjapt på sykkelen. Feltet gikk relativt rolig i motvinden, så jeg hentet det kontrollert inn og fant plassen min i feltet. 3. runde gikk som smurt.. vi prøvde å få avgårde Tina men lyktes ikke da både svenske, dansker og belgisere var på med en gang. 4. runde gikk fint til å begynne med, og jeg smilte nesten da vi begynte på det siste gruspartiet og jeg følte beina fortsatt var fine så jeg kunne hjelpe Tina med poeng og sekundsanking i spurten. Men så var det dette hellet, nederst i grusbakken sier det ikke bara puff, men pang, og der var forhjulet flatt. Servicebilen var et stykke bak da feltet hadde sprukket opp den siste bakken, og jeg stod forlatt av feltet da bilen kom. Fikk skiftet forhjul og startet jakten, men klarte akkurat ikke å ta inn hovedfeltet før målgang, dermed kom jeg 42 sek bak vinneren..

men sånn er det nå en gang. Godt å kjenne at formen kan komme også i år, etter en formmessig litt kjedelig vårsesong.

I morgen venter en 77 km lang etappe. Jeg gleder meg til å komme i gang!

Alt makter jeg i han som gjør meg sterk!!

xoxo

No comments: