Thursday, July 08, 2010

Still in sweden

Dag 4 er unnagjort og vi er over hallvegs i U6 cycletours. Vi er uten ledertrøyen etter en hard og litt frustrernde etappe i går og stillte derfor som "frie" ryttere til løpet i dag.

Jeg har hatt en fin form denne uka. Virker som om beina endelig begynner å komme i siget etter et år med mye forskjellig trening. Jeg har hele sesongen følt meg gjennomsnitlig sterkere enn jeg har gjort tidligere, men virkelig ikke fått det ut på sykkelen. Det har av den grunn vært litt frustrerende med uhell den første dagen og iherdig jobbing for å beholde den gule trøya i går. Jobbingen var langt i fra bortkastet men førte oss ikke der vi ville, men dog. Kjøring blir man sterk av, og sterk nok blir man jo aldri, så er bare å kjøre på!

Etappen i dag var gateritt. Gateritt er nok den delen av sykling jeg like aller best. Farten, teknikken og spillet. Noe ved det som bare får meg til å ville sykle fort! Jeg kom godt i gang tidlig, men visste jeg måtte spille kortene riktig for å kunne være med å kjempe i teten. Jeg prøvde å la lagene jobbe, men klarte ikke alltid å dy meg, så ble ett par bruddforsøk. Kom desverre avgårde alene, og da er det liten vits å kjøre da det likevel er lag som kjører det inn igjen. Ble derfor til at jeg satset på en bra spurt. Dagens oppløp var langt og bredt og jeg lå som nr 4 ut av siste sving. Dette er egentlig en ideel plassering, feilen i dag var bare at det ikke ble kjørt fort nok og det dermed tettet seg litt på sidene i det spurten startet. Jeg fikk sneket meg fra midten av feltet og ut på siden og spurtet inn til en 4. plass. Ikke langt bak nr 3. Lit surt å igjen bli nr 4..

Ny dag i morgen!

update kommer :D

xoxo

No comments: