Friday, August 06, 2010

Tønsberg 4 dagers

Etter en periode med mye god trening er det atter på igjen med konkurranse. I går kjørte vi bakketempo som prolog i løpet Tønsberg 4 dagers.

Kroppen har fungert bra i det siste, både på flater og i bakker, så kjente jeg var veldig spent før start. På rulla klarte jeg å finne en viss ro, men var meget klar til start, så var av 15 mim før jeg skulle ut og fikk prøvd noen gir i en bakke som gikk paralellt med den vi skulle sykle. Før løpet hadde jeg en pep-talk med treneren som sa jeg skulle holde igjen den første delen (jeg har en tendens til å gi alt til å begynne med) for så å knalle til i det bratte partiet og over kulen.

Jeg gjorde som treneren sa og prøvde å holde igjen i første parti, og finne en fin og lett rytme. Da det bratte partiet kom var det bare å kjøre på. PÅ toppen av bakken før vi startet på innspurten stod min tidligere trener og ropte at jeg lå 1 sek forran (eller bak, litt usikker) så det kunne holde til seier. Jeg gira opp og kjørte på alt jeg makta og hadde inne. Jeg stivna helt siste 8 meterne, men fikk kava meg over streken pustende som ett damplokomotiv.

Fikk ikke høre tiden før jeg plutselig ble ropt opp på pallent til 1. plass!! det var helt vanvittig!! Moro å endelig få det til. Tina ble nr 2, 3 sekunder bak meg og ett par hundredeler forran nr 3. Så da ble det dobbelt til Alfa.

Gleder meg til en lang fellesstart sammen med guttene i dag!!

xoxo

No comments: