Saturday, March 20, 2010

Hjemme fra Skeikampen

Jeg kjenner at jeg egentlig ikke kam vente med på få kommet i gang med sesongen. Akkurat nå har jeg sett innspurten på Milan-San Remo, og sitter fortsatt med høy puls. Av og til tar jeg meg i og tenke på hvorfor jeg driver med sykling, og dager som i dag føler jeg meg så utrolig heldig som får lov og har mulighet til å drive med en så bra sport! Ikke minst spillet og taktikken og det fysiske som kreves i konkurranser men også alle de fine treningsturene både alene og sammen med andre både innen- og utenlands.

I går kom jeg hjem fra en uke på Skeikampen, som ligger i Gausdal kommune og Oppland fylke(Prøver å lære litt geografi når jeg er ute). Hadde en flott uke sammen med klassen, og må bare få bemerke hvor utrolig fint det var der oppe, med gode skianlegg for både "bortover" og "nedover ski". Nysgjerrig som jeg er fikk jeg også en prat i resepsjonen om hvordan forholden er om sommeren, og det viser seg at det er mange syklister som tar turen, og at det i august blir arrangert en helg i samarbeid med magasinte Terrengsykkel/www.terrengsykkel.no. Kanskje jeg skulle lagt en treningsuke opp der? Er jo bra med litt avveksling!

I morgen bærer det ut på terrensykkelen igjen. Skal bli godt med en langtur etter en uke med ski!

xoxo

No comments: