Sunday, March 14, 2010

Nærmer seg sesong



Månedene går, vinteren er på hell og det nærmer seg sesongstart. For min del har det vært en interresant og annerledes vinter. Som jeg tidligere har skrevet går jeg dette året kroppsøving på høgskolen i Oslo. Treningen denne vinteren har derfor vært veldig spesifikk for sykkel, da grunntreningen har kommet som en naturlig del av skolehverdagen.

Etter oppholdet på Mallorca har jeg fått trent godt, levert en eksamensoppgave, vært på overnattingstur i Nordmarka og nå denne helgen fått med meg prøve VM her i Oslo. Nordmarkaturen var i regi av skolen. Moro å få prøvd nye ting, og det er spennende å lære å kjenne hvordan både en selv og de rundt blir i en slik setting. Dette med tanke på næring, men også evnen til å dra nytte av hverandre og de ressursene man har rundt seg i skogen.

Denne helgen har jeg også fått sett prøve VM her i Oslo. Moro å få se skikanonene på nært hold og den enorme kraften og viljen de legger ned i skia. Kjenner det begynner å krible i beina, og gleder meg til å få ut kraften i pedalene og konkurransesesongen starter.

Ellers drar jeg til Skeikampen med skolen kommende uke. Her blir det alt fra alpinkurs og skileik til diagonal teknikk. Blir spennende!

xoxo

No comments: