Sunday, March 07, 2010

Perspektiv


Denne vinteren har jeg fått holdt meg frisk og fått trent veldig bra. Om jeg skal få være litt frempå, så vil jeg si at jeg nå, etter vinterens trening føler meg sterk. Jeg har ikke gjort så mye annerledes fra i fjor, men jeg har prøvd å sette ting i perspektiv og tingene jeg opptar livet mitt med i en sammenheng. Jeg har innsett at jeg ikke kan trene like mye som "alle andre" når jeg har fullt studie i tillegg. Jeg kan ikke være ute på livet hver helg, og på lesesalen til en hver tid når jeg også skal være syklist.

Av og til er det godt å få satt ting litt i perspektiv. Jeg har en tendens til å bli så oppslukt av det jeg driver med i nuet at jeg glemmer hva som egentlig er viktig for meg og betyr noe. Dette gjelder på skolen, hjemme, men også på trening.

Å sette treningen i perspektiv er å sette mål for sesongen. Selv om det i seg selv er ett mål å få fullført hver økt med stil er det viktig å ha noen mål å visualisere mot under vintertreningen, og særlig nå som der nærmer seg sesong!


Mål i prioritert rekkefølge:

Konkurransemål:
1. Medalje i NM!
2. Vinne en NC fellesstart (helst på hjemmebane)
3. Delta i Tour de Bretagne

Treningsmål:
4. Forbedre tempotiden min med 1 min
5. Sette ny personlig rekord opp Grefsenkollen

Egentlig var jeg litt i tvil om jeg skulle skirve ned disse målene på bloggen. Men er det vits å ha mål om man ikke kan si dem høyt?

Blir spennende å se hvordan det går, jeg skal hvertfall gjøre mitt for å nå dem!

xoxo

No comments: